söndag 16 juni 2013

Bråvalla Festival - spelschema och mina planer

NEUROSIS
Sådärja, nu har även Bråvallafestivalen släppt spelschemat och jag har också fått klart med ackreditering för WeRocks räkning. De band jag tänker satsa på att bevaka i första hand är - ganska givet - IN FLAMES och RAMMSTEIN på torsdagen. Hinner jag till lokala bandet HATESCRIPT som spelar klockan 14.00 så bleve jag nöjd den dagen.

Fredagen bjuder på TRASH TALK, SKITARG, GREEN DAY och NEUROSIS, medan lördagens höjdpunkter inte är riktigt så hårdrockiga utan stavas MANDO DIAO och THÅSTRÖM. Rockar hårt gör dock uppkommande NIGHT som jag såg och hade riktigt nöje av förra sommaren på Skogsröjet. Minsta scenen, Hangar 86 och tiden klockan 20.00 är det som gäller för NIGHT.

Jag kommer också befinna mig i Hangar 85 med jämna mellanrum. det är där scenen fylls upp med ett antal av våra mest kända och uppskattade stå upp-komiker. Några jag inte gärna vill missa är Jonas Gardell, Magus Betner och Özz Nujen. Fler ändå duger att se men allt kan inte hinnas med :-)

I den mån tiden och orken håller bevistar jag gärna även några av följande band:  ELDKVARN, RIVAL SONS, GOGOL BORDELLO, AIRBOURNE, PARAMORE, NOCTURNE och THE GASLIGHT ANTHEM på torsdagen, ALL TIME LOW; BULLET FOR MY VALLENTINE, STONE SOUR och HEAVY TIGERS på fredagen och under lördagen ser jag gärna PARKWAY DRIVE, A DAY TO REMEMBER och THE SOUNDS. Därmed borde jag faktiskt vara ganska festivalmätt och -nöjd om allt går som det ska :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar