tisdag 23 juli 2013

Skogsröjet med DARK TRANQILLITY, TWISTED SISTER m fl.

Kommande helg är det röj i skogarna kring Finspång i Östergötland. Min plan är att övervara endast lördagens spelningar. Festivalen smygstartar annars med gratis uppvärmning på torsdagskvällen med Gilby Clarke och THE GLORIA STORY som spelar akustiskt.
Det som intresserar mig allra mest lördag kväll är DARK TRANQUILLITY som gör sin första Sverigespelning i år och jag är så klart mycket spänd att höra det nya materialet live, från "Construct" (min recension på WeRock.se), som jag bara älskar mer och mer. Även TWISTED SISTER, som jag aldrig sett, och LILLASYSTER är värda all uppmärksamhet. Men det blir såklart att jag kollar in lite annat smått och gott innan dess. Vad tycker du jag inte bör missa?

Till skillnad från många festivaler har Skogsröjet visserligen en 13-årsgråns, men denna gräns betyder bara att de som är yngre än så går in gratis. Trevligt va? Går "gemytlig" och "hårdrock" verkligen ihop i ett sammanhang? Ja, självklart. Och mitt första Skogsröj förra året var just en mycket gemytlig tillställning. Utan att tappa fokus på det viktigaste, bra musik.


5 kommentarer:

  1. Du bör inte missa:
    Crazy Lixx, Fatser Pussycat,Lizzy Borden,Pretty Maids och sen kan du även kasta ett getöga på Year Of The Goat.
    (Tog inte med dom du redan nämnt nu).

    Vi kanske ses btw!

    SvaraRadera
  2. Tack för tipsen! Kasta ett getöga, haha, ja det gjorde jag faktiskt redan på Metaltown förra året, men det kan såklart vara värt att göra igen :-)

    Ser nu att vissa ändringar gjorts i spelschemat så det är nu utbytt mot ett färskt.

    SvaraRadera
  3. CRASH DÏET har ställt in och H.E.A.T. ersätter. Synd tycker jag. Hade gärna sett CRASH DÏET även om de aldrig blev detsamma utan Dave Lapard.

    SvaraRadera
  4. Ännu ett band har ställt in, Witchcraft, pga sjukdom. Sister Sin sätts in i deras ställe. Såg dem på förra årets röj, då på minsta scen, och det var klart sevärt.

    SvaraRadera