fredag 13 september 2013

Nytt från Nergal om BEHEMOTHs "The Satanist"

Nergal, Close Up-båten 2012 (eget foto)
Det har stått klart ett tag att BEHEMOTHs kommande album "The Satanist" inte släpps i år utan skjuts upp till i början av 2014. I en intervju med australiska Heavy Magazine berättar Nergal bland annat om arbetet med mixning och omslaget till albumet.

Omslaget görs av en rysk kontsnär, Denis Forkas, och kommer att innehålla en del av Adam "Nergal" Darskis eget blod. Jag vet inte riktigt vad jag tycker om det tilltaget. Eller det vet jag - det är ganska så fånigt. Men med Nergal kan jag förlåta det mesta :-), och en fixering vid den egna kroppen har kanske att göra med den livshotande leukemi han överlevde för ett par år sedan ("I am a f**king life-worshipping motherf**ker” säger han också i intervjun). Känns annars lite barnsligt självcentrerat tycker jag. Man får ju också METALLICAs "Load"-omslag i tankarna... Nåväl, i övrigt säger Nergal om omslaget att “It’s very arty; it’s very artistic and it really has no heavy metal clichés in it. Expect something very special and spectacular, and deeper than all of the other products that are in the market.”

När det gäller slutförandet av plattan bytte bandet mitt under processen den ansvarige för mixningen, och om resultatet säger frontmannen att “Within a week or two weeks with Matt I had the whole record mixed and believe me, it’s the best-sounding Behemoth record for sure. It’s very organic, it’s very different – I love it.”

Mm, det blir alltså bara att snällt fortsätta vänta, kanske ett halvår till, på detta  BEHEMOTHs tionde studioalbum.

Läs hela intervjun med Nergal i Heavy Magazin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar