lördag 29 december 2012

Bäst 2012 strax utanför Topp 10:
KATATONIA - "Dead End Kings"

Topp 10-listan är publicerad på bloggen, och på WeRock, men det är fortfarande några ytterligare 2012-plattor som jag vill kommentera, album av hög rang som trots allt inte kvalade in på topplistann. Publiceringsordningen av dessa är, liksom tidigare, inte rangordnad alls.

Det är bra, det är det ju. Det hör även jag utan tvekan. Men jag kan ändå inte sälla mig till hyllningarna som årets KATATONIA-platta inhöstar. Jag har ö h t svårt att koncentrera mig så pass att jag kan lyssna igenom hela albumet utan att tappa fokus mer än en gång.  
För övrigt vill jag bara snabbt återvända till 2006 års "The Great Cold Distance" om jag väljer KATATONIAs musik som sällskap.

Håller du inte med? Här kan du läsa två recensioner som ger plattan full pott i betyget:
Henriks recension på WeRock.se
Tomasz recension på Gaffa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar