fredag 22 mars 2013

DEATHEMBER - "Going Postal" track by track

Japp, nu kommer äntligen DEATHEMBERs fullängdsdebut, namnad "Going Postal". Jag har följt bandet sedan före EP:n "A Thousand Flatlines", som släpptes 2011, och ska jag vara sanningsenlig så var det samarbetet med förre SIKTH-sångaren Mike Goodman som fick mig att intressera mig från början. EP:n visade sig vara så mycket mer än detta samarbete, och bandet väl värt att följa upp.

Sedan dess har DEATHEMBER bytt sångare, ny man bakom micken är Simon Tarasewicz, och vad jag har hört hittills av det nya materialet, bl.a. förata singeln Quietly, är detta inget nerbyte. En video till Quietly släpptes i början av februari.

Nedan ses en presentationsvideo där två av bandmedlemmarna, gitarristen Staffan Birkedal och trummisen Elias Ryen-Rafsted, kommenterar låtarna på albumet en efter en.

Min recension av "A Thousand Flatlines" på WeRock.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar