söndag 20 december 2009

Årets bästa videor - den fullständiga listan

Detta är den fullständiga listan över årets sevärda videor. Kort men bra. Som bloggläsaren vet har jag ofta inte mycket till övers för många av de galet fåniga videor som produceras, inte minst till den hårdare musiken. Dock har tre videor under året stuckit ut i positiv bemärkelse. Själv ser jag ingen röd tråd dem emellan, men om nån annan tycker sig göra det så berätta gärna.

30 SECONDS TO MARS - Kings and Queens



ENGEL - Sense the fire



PARADISE LOST - Faith divides us, death unites us

11 kommentarer:

  1. Nu är inte jag sån som direkt faller för musikvideor, men nu för tiden är dom så dåligt gjorda (tråkiga, påminner mycke om pop videor, där man ska se att dom verkligen uttrycker sig inför kameran+att dom ofta är gjorda i studio, får jag intrycket av). Visst, videorna på 80-talet va kanske inga höjdare heller kan tyckas, men det känns som dom va mer underhållande iaf. Kanske därför jag alltid passar när det kommer till videor idag. Scar symmetrys ´"Noumenon and Phenomenon´ va dock rolig lär jag säga. "Du ska se arg ut" :)

    SvaraRadera
  2. "Du ska se arg ut" ja, hähä... Njaä, Scar Symmetry tappade tyvärr mitt intresse för ett bra tag sedan.

    Men Thomas, föll inte ens någon av mina topp-3 dig på läppen heller?

    SvaraRadera
  3. Återkommer med Årets video jag också inom en väldigt snar framtid =)

    SvaraRadera
  4. Om jag inte minns helt fel så är det väl du, Tomasz, som tipsat mig om två av de tre ovanstående videorna? :)

    SvaraRadera
  5. Muse´ "Uprising" är en skum men ack så charmerande musikvideo! (charmerande kanske inte är rätt ord att använda, men det är vad det får bli!) Läskiga nallebjörnar har aldrig varit mer.. Rätt! ;D

    SvaraRadera
  6. Given på en lista över bra videos i år är väl My Dying Bride's "Bring me victory"...?

    ...och sedan gillar jag faktiskt även 69 Eyes' "Dead girls are easy", bara för att den är en så ljuvligt kitchig (och politiskt inkorrekt) kliché! :-)

    SvaraRadera
  7. kim:
    Nog va dom videorna bra, det tycker jag. Jag brukar bara ha lite dåligt tålamod lär jag väl säga. Hade dom visat dom på tvn skulle jag nog se fler videor tror jag, då skulle jag ligga o slötitta mer.
    Såg att skådisen Jared Leto va sångare i första bandet, visste ja inte.

    Scar Symmetry jag också tappat intresse för faktiskt.

    SvaraRadera
  8. Nya plattan med Jared Letos band 30 SECONDS TO MARS recenserar jag här på Werock.se, om du nu gillade det du hörde :)

    SvaraRadera
  9. Nu undrar man ju om det verkligen är du som gör det, eller BiblioteKarin som det står där :)

    SvaraRadera
  10. Haha, att det är samma person bakom Kims och Karins texter trodde jag var en sedan länge avslöjad "hemlighet".

    Däremot har jag undrat ett bra tag om det är samma person bakom Gloomy Night och den numera nedlagda bloggen Sorgens Kammer?

    SvaraRadera
  11. Tror jag i all hast råkade blanda ihop BibloteKarin med Metallbibliotekarien faktiskt...lite virrig. Ska kolla lite mer på din andra sida senasre ikväll, såg ut och vara mycket trevlig läsning, som denna sida också är iofs.
    Däremot är jag inte samma person som Sorgens Kammer.

    SvaraRadera