lördag 1 maj 2010

Recension av ARMA GATHAS på WeRock

Min recension av ARMA GATHAS debutalbum “Dead To This World” ligger nu på på WeRock.se tillsammans med en försvarlig bunt andra. ARMA GATHAS var en riktigt positiv överraskning när jag gett albumet lite tid. Rekommenderas!

Det delades överlag ut ovanligt höga betyg av recensenterna denna månad med bland annat 10+9 för AT THE GATES livealbum och nior för KHOMA respektive KALMAH. Åtminstone vad gäller KHOMAs platta kan jag säga att det är absolut rättvist.

Det band jag vill pusha lite extra för är dock svenska ZOMBIEKRIG, med albumet "Undantagstillstånd". Denna debut med old shool thrash blandat med några nypor hardcore och en black metal-inspirerad sång på svenska är något att hålla koll på framöver.

Sångaren Axel Widén har nyligen lämnat MARIONETTE då han enligt egen utsago inte kunde ge så mycket tid och kraft till bandet som behövdes. Jag föreställer mig hur han tänkte att "meen, om jag sjunger rå metal på svenska i nästa band så ska vi säkert kunna hålla det hela på hobbynivå..." Men själv är jag inte alls säker på att den intentionen lyckas, detta är så jäkla bra, och svenskan funkar över förväntan här. Så pass på, det dröjer nog inte innan även ZOMBIEKRIG är på väg ut i världen. Provlyssna på bandets Myspace och bedöm själv.

2 kommentarer:

  1. Bra om Zombiekrig där! Men, AXEL Widén. Inte Jacob. =)

    SvaraRadera
  2. Tack! Rättat nu :)
    (Var kom Jacob ifrån?!)

    SvaraRadera