fredag 18 februari 2011

NECRONAUT på Sweden Rock


Sweden Rock är inte bland de festivaler som jag brukar räkna in som tänkbara att besöka inför sommaren. Framför allt för att den ligger så tidigt i juni och min planeringskalender kan å ena sidan sällan sträcka sig så långt in i framtiden så här års, samtidigt som det är svårt att få ledigt med kort varsel den tiden.

Kanske får jag tänka om lite i år.. Och då är det inte de "stora" som OZZY eller JUDAS PRIEST jag tänker på. Däremot skulle jag hemskt gärna vilja se NECRONAUT med hela den elituppställning som är utlovad ska finnas på plats på Sweden Rock:
Fred Estby (ex-Dismember)
Nicke Andersson (Imperial State Electric, ex-Hellacopters, ex-Entombed)
Tomas "Tompa" Lindberg (At The Gates)
Erik Danielsson (Watain)
Tyrant (Nifelheim)
Hellbutcher (Nifelheim)
Janne "JB" Christoffersson (Grand Magus)
Andreas "Drette" Axelsson (Tormented, ex-Edge Of Sanity)
David Blomqvist (Dismember)
Tobias Cristiansson (Dismember, Grave)
Robert Pehrsson (Dundertåget, Deathbreath)

Det blir grejer det! Fast vi lär få vänta ett tag innan dagen de spelar på är spikad, "slutlig spelordning kommer i mitten av april". Sen får vi se hur det går med logistiken :)

Här kan du läsa min recension av NECRONAUTs debutalbum på WeRock och nedan kan du höra Rise Of The Sentinel med Tompa Lindberg på sång. Albumet i sin helhet kan du höra på Spotify.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar