torsdag 9 juni 2011

Metaltown - spelschema

ESCAPE THE FAITH
inviger Metaltown på Red Stage
Japp, nu finns spelschema för Metaltown och jag konstaterar att tidigare års tre scener har blivit fyra. Fler band men också mer problem med krockar ibland. För min del kommer schemst se ut som följer - om vi är där i tid och om allting flyter på som tänkt...

Fredag
13.30 ESCAPE THE FAITH
   "lunchpaus?"
15.15 RAUBTIER
17.20 F.K.Ü.
18.30 GRAVEYARD, krockar med DR. MIDNIGHT...
19.30 CAVALERA CONSPIRACY, krockar delvis med
   20.00 KHOMA
20.45 ANVIL
22.00 AT THE GATES (ett måste!)
23.15 SYSTEM OF A DOWN (likaså ett måste!)
01.00 GHOST (om vi orkar)

Lördag
16.00 INSENSE, krockar till stor del med
   16.15 ARCH ENEMY (har sett 2008)
17.20 THE BLACK DAHLIA MURDER, krockar med MESHUGGAH, men de senare har jag sett två ggr tidigare och väljer nog bort...
   "matpaus?"
18.30 BAPTIZED IN BLOOD, krockar med CRADLE OF FILTH men dem har jag sett tidigare...
19.30 BRING ME THE HORIZONE
20.30 DEICIDE
   KORN lär man väl inte komma nära sådär i halvtid, såg f ö på Hultsfred 2007...
22.30 WATAIN (mitt tredje måste)
00.15 TORTURE DIVISION (ett nästan-måste, missade dem 2008)
   sen är det dags att lämna området ca 00.45 :)

Sådär tänker jag mig att det blir, men erfarenheten säger att det är väldigt liten "risk" att det sedan verkligen blir så. Festivalkamraterna, vädret, bandrockader mm, mm kommer göra att det blir överraskningar här och där. Hoppelsevis mest positiva sådana!

Jag hoppas kunna "direktrapportera" lite under festivaldagarna, om jag får till det med tekniken...


TORTURE DIVISION, planeras bli festivalavslutning för vår del

1 kommentar:

  1. Tack för den! Ser egentligen inte ut att bli någon krock bland de band jag verkligen vill se. De mindre, där blir det nog bara en, Messhuggah så det är bara att konstatera att min livedebut med bandet lär dröja ett tag till.

    SvaraRadera