onsdag 1 juni 2011

Omslag till OPETHs "Heritage"

Så här ser den alltså ut, omslagsbilden till OPETHs kommande album "Heritage" som släpps i september. Min spontana reaktion är att det är rent ut sagt - skitfult... Alltså, medlemmarnas (antar jag) huvuden i ett (släkt?)träd med dödskallar under och djävular som dväljes bland rötterna??? Och vad gör folket vid trädet? Plockar äpplen/skallar? Eller tillber någon eller något. Jag får dessutom läskiga bibliska vibbar, som något Jehovas Vittnen brukar vifta med. Kanske kan någon läsa in någon form av humor i bilden, men jag kan det icke.

Nåja, detta bekymmrar mig inte stort ändå, då det är musiken jag väntar på. Visst är det roligt med ett fint omslagsarbete som plus, men det är trots allt gansk oviktigt.

Vad tycker du? Och om man jämför med OPETHs tidigare omslag?

Det här däremot, det är ljuvligt :)

6 kommentarer:

  1. Älskar det redan! Men det vet du! Jag tror musiken kommer gå så mycket mer åt progg-70-tals-hållet aka Black Sabath och Graveyard.

    SvaraRadera
  2. Jag tyckte att omslaget var ganska läckert!

    SvaraRadera
  3. Jag tror att alla som gillar bandet - och är progresiva - kommer att älska det. 8)

    SvaraRadera
  4. Gillar klart bättre om deras ångestframkallande omslag...

    SvaraRadera
  5. Underbart omslag, fyllt av dold och öppen symbolik (bara det att PW:s huvud hänger lite löst och dinglar i skägget är ju humor:)). Och man kan inte göra omslag av samma typ 100ggr heller, skönt med variation.

    SvaraRadera
  6. Håller med om omslaget: inget vidare! Har vidare lyssnat på HELA plattan. So long till det OPETH vi kallar OPETH! Säkert en bra platta. Inom NÅN genre... Visst, jag köper att han inte growlar längre, men deras rötter är som på skivomslaget's, deeep down in hell.

    SvaraRadera