lördag 1 oktober 2011

MASTODON och nytt på WeRock.se

Jag hade alls inga särskillt höga förväntningar, MASTODON har alltid varit ett okey band för mig och inte mer, så jag blev varken överraskad eller besviken. Nya plattan "The Hunter" är en välspelad och välproducerad sak med en oftast ganska ospännande rockmusik i spåren. Inledande Black Toung och Spectrelight är ett par av de låtar som är riktigt bra. Sången i bland annat Octopus Has No Friend har drag av Ozzy Osbourne, vilket för många säkert är något positivt, men för mig närmast plågsamt.

Läs även Martins recension av plattan på WeRock.se samt de övriga nyarecenserade albumen. Jonte skriver om ICHORs "Benthic Horizon", "jag vill inte bara ha den kraftigaste motorsågen. Jag vill ha den nedlusad med skit, blod och död också" medan Fredrik enser att "Klorna är fortfarande vassa nog" gällande KITTIEs "I've Failed You" men inte tycks ha mycket gott att säga om SOLITUDE AETURNUS "In Times Of Solitude", ens när han försöker. Men en läsvärd recension är det definitivt. God läsning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar