onsdag 8 februari 2012

"Blod Eld Död" - recension på WeRock

Äntligen är min recension av Ika Johannesson och Jon Jefferson Klingbergs "Blod Eld Död" publicerad på WeRock.se Ja, det finns ingen annan än mig själv att skylla på att det har dröjt så länge som det gjort.

Detta är definitivt den mest intressanta bok jag läst om hårdrock och en av de bästa läsupplevelserna totalt på länge.

Jag strör så mycket lovord över boken och författarna i recensionen att det får räcka med ett litet utdrag från avslutningen här:
"Jag tvekar inte att kalla Johannessons och Jefferson Klingbergs arbete en regelrätt kulturgärning. Modigt och med till synes fullständig ärlighet genomför de projektet utan att väja för otrevliga frågeställningar och jobbiga situationer. Resultatet är en intressant, välformulerad och spännande text med lysande språkhantering."

Bättre än så här blir inte en populärvetenskaplig text i ämnet. Nu kan du dessutom vinna ett exemplar av "Blod Eld Död" på WeRock. Skicka in ditt svar senast 27/2 så är du med och tävlar om ett av de två exemplar som vi tävlar ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar