lördag 4 februari 2012

CALIBAN - "I Am Nemesis"

Melodisk hardcore/metalcore med corpse paint på scen? Tyskarna i CALIBAN gör mig lite förvirrad när jag börjar lyssna in mig för recension. Bandet har hållit på sedan 1997 och nya plattan "I Am Nemesis" som släpps denna vecka är bandets åttonde i ordningen.

Videon nedan är till Memorial från nya plattan, och som ofta mer stör än tilltalar musikvideon mig. Vad ska man säga om t ex skönsångspartier medan blodet rinner ur ögonen på nunnan... Blod och slask. Bättre dock att lyssna till än att se på. Ja, som ofta annars också då förstås :)

Imorgon kan du se CALIBAN på Göta Källare i Stockholm, tillsammans med ALL SHALL PERISH, EYES SET TO KILL och WE BUTTER THE BREAD WITH BUTTER.

Recension på plattan kommer på WeRock mitt i månaden

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar