fredag 20 april 2012

HELLISH OUTCAST "Your God Will Bleed"-video (bloggpost 1000)

Nu blir det "Blod och slask"-video :-) Och vad är väl mer passande när bloggen firar sin 1 000:de post. När jag började skriva för snart 5 år sedan (jubileum för det i maj :-) var utforskandet av death och framför allt black metal-genrerna det som upptog mig och bloggen mest. Kolla gärna in inledningen på BEHEMOTH-serien av inlägg, läs dem gärna "baklänges", för att få del av min utveckling mot stort fan av BEHEMOTH i synnerhet och black/death metal i allmänhet.

Men åter till dagens video, Your God Will Bleed med HELLISH OUTCAST, och precis som då för fem år sedan uppstår frågan: varför gillar jag det här egentligen? Det är så lite "jag" det kan vara. Men ändå. Är det någon slags äkthet som når utöver form och innehåll? Jag vet inte och har till dels slutat fråga mig. Så häng med i denna blodiga historia, kanske du ser ett enkelt svar?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar