lördag 16 juni 2012

Inför Metaltown dag 2

Fick tips nu på morgonen om att jag bör kolla in Nynäshamnsbandet UNPURE som jag, sanningen att säga, inte har nån koll på sedan innan. Bandet har varit aktiva sedan 1991, senaste plattan, "World Collapse", kom enligt Metal Archives 2004. Ganska traditionell black metal av det jag hör på Spotify.

“Sveriges mest underskattade band” har Sweden Rock Magazine benämt dem som. Klockan 17.15 ståre UNPURE på Metaltowns Death Stage. Mig får de dock vänta på till efter att CANDLEMASS avslutat sitt gig 17.30, men återstående halvtimme ska jag absolut kolla in bandet.

Över huvud taget är det mest småscenerna, Death Stage och Close-Up Stage, som drar till sig uppmärksamheten idag. Vi räknar med att inleda dagen med CANDLEMASS på största scen, Blood Stage, och avsluta med SLAYER på samma scen, men däremellan är det inget på de två stora scenerna som lockar överdrivet. Istället blir det alltså UNPURE och därefter VILDHJARTA, UNLEASHED, NASUM, PRIMORDIAL (en stund),  GOJIRA och MAYHEM. Kanske hinner jag se lite av Mikael Stanne och DARK TRANQUILLITY innan som sagt SLAYER sätter punkt för dagen.

Tror för övrigt det kommer bli rejält trångt vid tältscenerna på många av ovanstående spelningar, Death Stage framför allt har inte mycket publikutrymme att bjuda på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar