söndag 3 februari 2013

Tävling och intervju med TO DUST på WeRock

Har just publicerat en intervju på WeRock.se med TO DUST, bandet vars album utsågs genom omröstning på sajten till Bästa svenska debut 2012. Albumet "State of Nothing" innehåller 12 spår med melodisk metal, döds med lite dragning åt thrash. När jag recenserade plattan på WeRock i höstas blev det en hel del lovord, ett betyg på 7 av 10, och det enda jag lite beklagade mig över är att det finns en del utfyllnad på plattan, "det är lite för mycket av det mesta" skrev jag då.

Idag har jag inte ändrat mig på den punkten (även om bandet hävdar i intervjun att de aldrig varken "lägger till eller tar bort saker utan att tänka på låtens bästa" :-) men jag kan också säga att det som var bra då har vuxit och blivit ännu bättre med mer tid och mer lyssnande.

Albumet finns att lyssna till på Spotify, men vill du ha ett eget ex har du just nu chansen att vinna ett på WeRock. Dessutom signerat av bandet. Tävlingen hittar du på samma sida som intervjun.

Och det är klart att du vill, om inte annat så bara för att omslaget är så rasande snyggt!

Här kan du läsa min recension av "State of Nothing" på WeRock

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar