söndag 30 december 2007

Förväntningar inför 2008

Jaha, mer listor av bara farten :) De starkaste förväntningarna inför skivsläpp 2008? Så här ser mina fem tyngsta längtans-ämnen ut:

  • Enter the Hunt släpper sitt andra album under året! Inspelning pågår och Empires Fall lär vara arbetsnamnet(?). Sedan For life. 'Till Death... gavs ut 2006 har vi sett bandet live vid tre tillfällen, förväntningarna på nästa album är skyhöga. Och jag är inte det minsta orolig. Det kommer vara fantastiskt :)

  • Enslavement of Beauty har utlovat ett fjärde album. Mycket lovande att det ska komma så snart efter det förra, Mere Contemplations (2007). Innan dess var det sex år sedan senaste plattan!

  • Impressions - Enslavement of Beauty

  • En ny In Flames-platta är självklart en intressant tilldragelse. Efter att ha följt videobloggen från inspelningen av nya albumet har förväntningarna skruvats upp! I april är det sagt att den plattan kommer.

  • Nytt album med Metallica utlovat till våren 2008! Det är fem år sedan senaste plattan så där finns också lite uppdämda förväntningar, ja...

  • Som nämnts har det blivit mycket norsk black metal i spelaren mot slutet av året... Tremor har utlovat inte mindre än tre släpp under 2008. Två EP - Lipsynced whith Satan först ut - och ett fullängdsalbum senare under året.

...å så är jag lite angelägen att se om det hinner blir demokrati i Kina innan Axl Rose spottar ur sig sin Chinese Democracy-platta ;) Eller om den möjligen kommer under detta år...

Werocks forum kan du läsa om en massa andra personers olika förväntningar inför skivsläpp det kommande året - och skriv gärna själv vad du väntar mest på :)

3 kommentarer:

  1. najs blogg! ska vi göra länkbyte?

    SvaraRadera
  2. Kim !
    Grym blogg du har ( men det visste ju du redan )

    Jag har redan lagt till dig på min blogg , vill du göra samma hade jag blivit glad ;))

    mvh Thomas / Sorgens kammer

    www.sorgenskammer.info.se

    SvaraRadera
  3. Thomas, jag blir mycket glad, väldigt stolt - och alltid lite förvånad att någon vill länka till min blogg... Tack så mycket för det :)

    Du har ju gjort en rivstart med din blogg och jag följer den noga och med nöje nu och framöver. Alldeles säkert kommer jag länka till den om ett litet tag, erfarenhet har dock visat att en del bloggare tröttnar snabbt (se t ex Metalmaster här ovan), därav avvaktar jag lite. Jag vill helst inte ha några döda blogglänkar, och det känns värre att ta bort en länk man väl har lagt dit...

    Hoppas du inte upfattar detta som snorkigt?

    mvh /Kim

    SvaraRadera