måndag 17 mars 2008

Liverecensioner på Werock

Katatonia, Opeth, Hardcore Superstar, Crashdïet, Lillasyster...

Något som lockar? Nya artiklar om spelningar med dessa band plus några till kan du läsa på Werock. På Tyrol såg och hörde Erik Sundberg Hardcore Superstar, Crashdïet och Lillasyster, medan Örjan Norrlander åkt Finlandsbåt med bland andra Katatonia och Opeth.

Ett av mina favoritband i den här samlingen är Lillasyster, men de får inte så bra kritik i Eriks recension. Hade de kanske "en dålig dag"?

Katatonia har jag inte lyssnat (tillräckligt ;) mycket på. Vet inte varför, då jag gillar det jag hör? Här en av deras låtar från senaste plattan.

My Twin - The Great Cold Distance

8 kommentarer:

  1. oj oj oj , Crash , Syster & Hardcore ...
    Jävla stockholm !
    Jag vill OXSÅ se dom !!!!!!

    Det var ett turne paket som hette duga .
    Jag har sett Hardcore Superstar innan och dom är alltid bra live .

    Gillar Lillasyster jag med , dom låter ju typ som Lok , och det e ju halva Lok i bandet så det kanske inte e så konstigt.

    Crashdiet hade jag velat se innan den första sångaren dog , inte för att det e nåt fel på den nya men ..

    p.s hoppas du gillar "The Almighty"
    ;)


    www.sorgenskammer.info.se

    SvaraRadera
  2. Lär dig lyssna på Katatonia =)

    SvaraRadera
  3. Ja, Tomczek, jag förstår att det är ett måste ;) Katatonia är väl en av de grupper för vilkas texter du talat dig varm, om jag minns rätt?

    Härligt att du har landat hemma i Sverige igen! - även om bloggkommentarer och foruminlägg egentligen flyger lika snabbt från Sydney som från Västerås :)


    Sorgens Kammer - vad sker med din blogg? Webbläsaren hänger sig varje gång jag försöker öppna den...

    HCSS och Crashdïet är egentligen för glammiga för mig, men Lillasyster/LOK är toppen. Allt utom Umbrella på senaste plattan är jättebra!

    SvaraRadera
  4. Helt ok samling band även om det inte är min typ av musik. Kan nog vara kul att gå och se ändå!

    Läste ditt inlägg om Black Metal den 15 januari där du skriver "Ni som följt bloggen här ett tag vet att jag och Black metal-musiken inte alltid är helt överens". Måste därför tipsa om några skivor som jag tycker att skall lyssna på.

    Satyricon: Dark Medieval Times
    Darkthrone: Pazerfaust
    Deathspell Omega: Fas Ite Maledicte In Ignem Aeternum

    Lyssna väl!

    Joel
    shadowsofthenorth.blogspot.com

    SvaraRadera
  5. Hej Joel!
    Tack för kommentaren :) Jo, det är lite knepigt med bm tycker jag fortfarande, framför allt med mycket skit utanför själva musiken. Därför är jag rätt ambivalent till band som Mayhem, Shining, Taake...

    Tack för lyssningstipsen, ska försöka få fatt i och lyssna på dem. Deathspell Omega har jag alls inte hört talas om förut? Och, jo - jag lyssnar alltid väl när jag lyssnar :)

    Det gläder mig att du skriver på din blogg igen!

    SvaraRadera
  6. Kan hålla med om att vissa saker runt scenen är ganska tveksamma/löjliga/dumma eller hur man nu vill uttrycka det men som tur är gäller det inte alla band. Det jag har svårast för (förutom morden) är rasismen som bla Burzum gett uttryck för. Man väljer ju dock vilka skivor man köper och därigenom vilka artister man stöder.

    SvaraRadera
  7. det går alltså inte att komma in på den >??

    SvaraRadera
  8. Nu fungerar det igen, med dina ändringar :)

    SvaraRadera