onsdag 25 juni 2008

Job for a Cowboy

Vad vet jag om Job for a Cowboy vars framträdande vi avser att ta del av på Metaltown i helgen? Inte mycket mer än att de är från Arizona, att de spelar death metal (sort of) och att det pratas gott om dem i "av mig musikaliskt betrodda kretsar", samt att de nyligen turnerade Nordamerika samman med Megadeth, In Flames och Children of Bodom. Vilket i sig hade varit ett spektakel värt att ta del av till varje del.

Intervju nedan med sångaren, Jonny Davy, om turnerandet med Megadeth, bandnamnet osv. En ganska traditionell intervju men för den som, liksom jag, inte vet så mycket om bandet ger det lite info iaf.



Musiken på bandets Myspace, är klart värd att ge en stund av sin tid. Hoppas kunna återkomma efter helgen om bandets fredagsspelning.

"Embedded"

8 kommentarer:

  1. ska oxså på MT imorron !
    såg för övrigt Mustasch på liseberg igår och det var för jävla bra !

    Min son på 8 år är nu en hängiven mustasch fan och han sa själv att detta var bättre än hammerfall konserten han såg året innan . :)

    SvaraRadera
  2. Opeth Ställde in på MT
    Satyricon kommer istället !
    missade dom på SRF så nu lär man se dom .

    SvaraRadera
  3. Neej, vad trist när de ställer in, särskilt så här sent. Men "på grund av sjukdom" är ju inget att säga något om. Yngsta, som är med mig, gråter dock blod nästan...

    Nåja, nu är vi redan i Göteborg, någonstans i Frölunda, i närheten av min födelseplats tror jag till och med, så vi ska väl pallra oss dit, Opeth förutan... (själv gläder jag mig lite i lönn åt att få chans att se Satyricon ;)

    Mustasch har jag gett två chanser, senast på Hultsfred, men det blir nog ingen mer... Förstår inte alls det roliga med dem?

    Ses i vimlet imorgon :)

    SvaraRadera
  4. man måste vara göteborgare för att förstå mustasch ;)

    SvaraRadera
  5. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  6. Det hade varit en bra idé, Thomas :) - synd bara att jag ser din kommentar nu, två dygn försent :(

    Hoppas du hade bra festivaldagar. Vi hade några helt sköna dagar i Göteborg och med ett rent frossande i härliga konserter!

    Det kommer lite bilder och surr här på bloggen så småningom. Kan nog inte låta bli att göra lite gissefrågor också, som efter Hultsfred...

    SvaraRadera
  7. in flames ägde !
    missade Satyricon men det lät för jävla bra !
    Cavalera Conspiracy var så jäkla grymt

    SvaraRadera
  8. In Flames äger alltid :)

    Jo, Satyricon var väl värt att både höra och se...

    Cavalera Conspiracy valde vi bort till förmån för Tiamat - och ångrar det inte!

    (Tog bort en kommentar enl. överenskommelse.)

    SvaraRadera