fredag 25 juli 2008

Sommarrecensioner på Werock

Nya skivrecensioner finns på Werock nu. Några av banden vars nysläpp blir omskrivna är amerikanska dödsmetallarna Origin, de svenska Opeth och Sabaton samt ett album som går titt som tätt i min spelare denna sommar, "Kolossus" av norska Keep of Kalessin.

Keep of Kalessin, som tagit sitt namn efter draken Kalessin i Ursula K. Le Guins fantasyböcker om Övärlden, är ett norskt band rotat i black metal men med influenser även från andra håll. Läs mer i recensionen på Werock, skriven av "bloggrannen" Shadows of the North.

Nedan bandets video till förstasingeln Ascendant. Riktigt acceptabel musikvideo - och ni som läst bloggen ett tag vet hur svårt jag har för fåniga videor - här finns t o m några riktigt snygga sekvenser.

Keep of Kalessin - Ascendant


Keep of Kalessin på Myspace.

3 kommentarer:

  1. Både såg och lät helt OK ju :) Impad av musikerna om jag säger så.

    SvaraRadera
  2. Jo, att det låter som det ska är ju ingen tvekan :)

    Det finns dock så otroligt många urfåniga musikvideor, inte minst av extreme metal-banden, därav blev jag glad att även det visuella var riktigt drägligt denna gång...

    SvaraRadera
  3. Håller med om kvalitén på videon. Likheten med Behemoths video till "At the left hand ov God" måste dock poängteras.(vilken som var först vet jag dock ej...). Videon hittas här:
    http://www.youtube.com/profile?user=Behemothofficial


    Tackar för länken förresten!

    SvaraRadera