fredag 27 mars 2009

Video till "Delight and Angers"

In Flames har släppt Delight and Angers, från fjolårets album "A Sense of Purpose", som singel och med en video. Det är en sån där icke-gestaltande video som jag tycker om. Denna gång med liveupptagningar från höstens Europaturné, konserterna i Göteborg. Själv såg jag en av spelningarna på Annexet, Stockholm och hur briljant jag tyckte det var framgår nog tydligt av recensionen på Werock. Videon bidrar till att återuppleva känslan från den kvällen, och nu är det IF-maraton i spelaren igen, just nu "Whoracle" från -98.

Numera kan du också höra Anders Fridén i samspråk med Bollnäs-Martin spela egen favoritmusik i radio, varannan söndag på Bandit Rock. Ett mysprogram med lite överraskande musikval emellanåt.

Videon till "Delight and Angers" är producerad av Patric Ullaeus, som jag tidigare hyllat här på bloggen.

IN FLAMES - Delight And Angers - HD


3 kommentarer:

  1. grym låt, snyggt filmat och en grym konsert. helt fantastisk med andra ord:)

    SvaraRadera
  2. Nej, totalt intentsägande vidoe. Jag gillar inte livevideos. Soilwork släppte en nyligen för "20 More Miles". Textmässigt tycker jag bägge låtarna skulle vinna på att ha en video med en story, särskilt i IFs fall.

    SvaraRadera
  3. Hänrik, jag förstår att spelningarna på "hemmaplan" i Gbg var (minst?) lika bra som i Stockholm!

    Ja, Tomasz, en bra gestaltande video välkomnar jag också, men det finns en sådan uppsjö av dåliga musikvideor med krystade storys, så "för säkerhets skull" föredrar jag i allmänhet en enkel bandvideo:)

    SvaraRadera