onsdag 8 april 2009

TREMOR och TRIPLE SIX

Nytt från Mosjøen, mitt nordnorska favoritmusikproduktionscentrum :)
Mosjøen, 1994
I höstas startade Ole Alexander Myrholt (se tidigare inlägg) ett nytt projekt/band kallat TRIPLE SIX NORWAY, med en lite annan musikalisk inriktining än den extreme/black metal han annars mest verkar i. Crust/punk metal, nåt sånt betecknas det (ni vet, jag och genrer...) Jag har just fått första fullängdsdemon, "Hellfire In" i min ägo. De flesta låtarna har i omgångar legat uppe på bandets Myspace, där du också nu kan lyssna på en hoper av dem. Även om jag har hört låtarna tidigare är det nåt annat att få dem till samlad lyssning så här på en CD. Och mer och mer gillar jag detta vartefter lyssnandet fortgår...

Tremor: Lipsynced with SatanÄven på TREMOR Myspace finns ett antal låtar, samtliga till fri nedladdning. Nyligen upplagd är Maaneskin, ännu en låt som direkt placerar sig innanför bröstbenet. Texten är en dikt av den norske 1800tals-poeten Welhaven. Myrholt överraskar igen - vilket inte längre förvånar mig :)

TREMORs senaste platta recenserade jag på Werock.
Här finns också min tidigare intervju med Myrholt.

Nedan en av favoriterna från EoB:s debutalbum, 1999 års "Traces O'Red".


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar