fredag 19 november 2010

Strax utanför topp 10 (2) - OVERKILL

OVERKILL – "Ironbound"

På sitt 30:de år och med sitt femtonde album låter thrash metal-legenderna OVERKILL nästan oförskämt pigga och vitala. "Produktionen är ytterst välsvarvad och det finns inget som helst av slentrian eller upprepning i de tio spår som serveras" skrev jag i recensionen på WeRock i början av året.

Bobby “Blitz” Ellsworth har fortfarande ett aggressivt bett i rösten och ansvarig bakom spakarna är den alltid produktive Peter Tägtgren. Jag måste säga att plattan imponerar. Ändå når den inte riktigt ända fram för mig. Hur mycket gott jag än kan säga om den, och det kan jag absolut, så har den inte fått speciellt mycket speltid sedan den kom i januari. Och det kräver jag av ett album som ska plcera sig bland de allra främsta på årslistan. Så den hamnar här strax utanför, men inte långt ifrån.

Den här "utanför listan"-listan får sig nu en Spotifylänk som jag fyller på vartefter. Just nu kan du således njuta av smakprov från årets album av CRASHDÏET och OVERKILL i "Strax utanför topp 10, 2010" på Spotify.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar