lördag 21 juli 2012

ENSLAVEDs "RIITIIR" i september!

ENSLAVEDs tolfte studioalbum, "RIITIIR" (riter), släpps 27 september. Detta bandet är lite "old shool" vilket faktum jag delvis skyller att jag inte haft koll på att ny skiva var så nära förestående. Inga smakprov har, mig veterligen, släppts ut på nätet ännu, och vi lär väl inte få nåt recensionsex från Nuclear Blast förns tidigast dagen innan utgivningen ;) Men, men, kvaliteten på musiken tvivlar jag icke en sekund på och omslaget, som ses nedan, är så galet läckert att jag skulle köpa plattan bara på det...

Vill man kolla bandets utveckling under sina 20 aktiva år rekomenderas t ex Spotify, där rå black metal i form av ENSLAVEDs första demo "Yggdrasil" i nyutgåva kan belyssnas, och rakt därefter senaste alstret, suveräna "Axioma Ethica Odini" från 2010.

Mina recensioner på WeRock.se av "Vertebrae" (2008) och "Axioma Ethica Odini" (2010).

Låtlista "RIITIIR" (2012)
1. Thoughts Like Hammers
2. Death In The Eyes Of Dawn
3. Veilburner
4. Roots Of The Mountain
5. Riitiir
6. Materal
7. Storm Of Memories
8. Forsaken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar