onsdag 19 december 2018

Rotting Christ The Heretics i februari 2019

Två singlar/videor har Rotting Christ nu släppt från sitt kommande album The Heretics som ges ut 15 februari. Den första, Fire God and Fear, kom för några veckor sedan. Jag gillar låten men är inte alls så imponerad som av förra vändans förstasingel för tre år sedan, Elthe Kyrie, som jag utsåg till årets låt inte mindre än två år i rad. Här skrev jag om albumet Rituals på WeRock.nu.

Nu släpper bandet Heaven and Hell and Fire, och ja, det börjar arta sig väl. Denna låt är väldigt Rotting Christ-typisk, riktigt bra, men ändå inget av det där alldeles speciella som jag vet att bandet kan åstadkomma. Så jag väntar med förtröstansfullt hopp om att bandet ännu en gång ska överraska och imponera som ett antal gånger förut. Den som lever och lyssnar får se...

Låtlista The Heretics
01. In The Name of God
03. Heaven And Hell And Fire
04. Hallowed Be Thy Name
05. Dies Irae
06. I Believe
07. Fire God And Fear
08. The Voice of the Universe
09. The New Messiah
10. The Raven


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar