måndag 10 december 2018

In Flames - "I, the Mask" 1 mars 2019



In Flames släpper nya albumet I, the Mask den 1 mars. Hur det nu än är och hur lite jag än lyssnat på senaste albumet Battles så är ändå In Flames min följeslagare sedan så långt tillbaka att en kommande nyutgivning alltid ger mig spända förväntningar. Spelningarna på sommarens Borgholm Brinner gjorde mig också mer nyfiken och sugen på nytt material.

Särskilt mycket har jag inte hört om plattan, mer än att Anders Fridén sagt att den är "lite mer gitarr-orienterad och en aning tyngre än Battles". Omslagsbilden ovan blev jag riktigt förtjust i direkt.

Låtlista I, the Mask

1. Voices  
2. I, the Mask   
3. Call My Name   
4. I Am Above  
5. Follow Me    
6. (This Is Our) House 
7. We Will Remember 
8. In This Life  
9. Burn   
10.Deep Inside   
11.All the Pain   
12.Stay with Me

Jag ger er inte den 20-sekunders videosnutt som släppts från kommande förstasingeln eller en aktuell intervju. Roas istället av denna "Wikipedia: Fact or Fiction" från 2016.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar