tisdag 5 oktober 2010

ENSLAVED-tävlingen avgjord!

Flera av deltagarnas motiveringar var både roliga och "prisvärda". Till slut föll dock de andra på målsnöret när Hatpastorn i elfte timmen levererade nedanstående motivering, om dyrkan av bandet ända från gymnasietiden, om ångest och desperation, och - ja, läs själva :) Grattis! Skivan kommer på posten.

"Då Enslaved är ett utav mina absoluta favoritband måste jag ju bara vara med i denna fantastiska tävling.

Min motivering (håll i dig, detta kan bli långt):

Det finns folk som gillar vissa artister och det finns folk som dyrkar vissa artister. När det kommer till Enslaved tillhör undertecknad den senare kategorin. Sedan 1994 då Enslaved släppte monumentala eposet "Frost" har jag dyrkat dessa norrbaggars tonkonst på en nivå som bitvis är skrämmande. När en bekant till mig bad mig att rita en tatuering till honom på gymnasiet kalkerade jag av Enslaveds logo (den med Torshammaren) och gjorde några små ändringar. När han haft tatueringen ett tag var det någon som påpekade likheterna med nyss nämnda logotyp varpå ett visst missnöje växte fram hos honom och en viss animositet riktades mot min generella riktning. Eftersom Enslaveds gamla logos (dels den med de inverterade korsen samt den senare med Torshammaren) är bland det absolut snyggaste som någonsin plitats ihop utav Norges gamla logo-prinsessa Jannicke W Hansen så insåg han, turligt nog, att jag gjort ett bra val. Att han senare lärde sig uppskatta bandet var en rejäl bonus.

Varför ska då jag bli den lycklige ägaren utav detta stycke cirkelformad vinyl?

Min Enslaved-samling är utav rang. Vi snackar förstapressar, specialutgåvor och så vidare utav bandets samtliga alster. Den där vinylsingeln äger jag dock inte vilket gör mig en smula desperat. Med den i min ägo skulle jag kunna göra vettiga saker istället för att dämpa min ångest med att lyssna på och såga usel amerikansk svartmetall. Lyssna på det amerikanska bandet Aske som exempel och du kanske förstår min desperation.

http://www.myspace.com/askeblackmetal "


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar