torsdag 6 januari 2011

WeRocks samlade årslista

Sådärja, nu är alla skribenternas topplistor poängsatta och sammanräknade, och en gemensam årsbästalista föreligger. Tre av de album jag har i min egen tio-i-topp återfinns också på WeRocks samlade årstopplista. Vilka det är? Varsågod och gissa, eller klicka dig dit för att kolla helt enkelt.

Dessutom har vi fått in kommentarer på ett par enkla frågeställningar vi ställde ang. listan från lite olika musiker och andra aktörer som vi haft kontakt med under året, bland annat från Nima Dervish, skribent på Close-Up, vars blogg jag brukar rekommendera så snart det finns minsta anledning att nämna den. Som nu :) Mycken klokskap sprids det där.

Kommentar till listan finns också från min norska favoritmusiker, sångaren och frontmannen i ENSLAVEMENT OF BEAUTY och TREMOR. Ja, jag vet att det var länge sedan Ole Alexander Myrholt och hans musik nämndes här på bloggen. Men det är nytt skapande på gång, nu i banden HELLHAVEN och THOSE LEFT BEHIND. Jag lovar det kommer mer info här vartefter :)

Du kan också njuta mängder av fantastisk musik via årsbästalistan på Spotify. Hela 7 timmar musik med bland det bästa som 2010 bjöd på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar