torsdag 14 juni 2012

Metaltown - mitt "schema"

Ja, så här ser då planen ut inför Metaltown-helgen... Och som vi alla vet kommer det inte bli så i slutänden, men i alla fall :) Berätta gärna om jag missat något i schemat som jag absolut borde se!

Fredag
Krockarna är inte så besvärliga som det först såg ut. Jag vill se lite av "nya" AVATAR innan jag tar mig till Blood Stage och OPETHs spelning. AURA NOIR - som jag aldrig sett - krockar med LAMB OF GOD - som jag set 3-4 gånger men väldigt gärna ser igen. Men annars ser det väldigt bra ut. Om vi hinner, vi reser hemifrån på morgonen, ser vi PAIN OF SALVATION och SECTU, men troligare är att vi landar på Metaltown ungefär lagom till ENGELs spelning strax före fem.

Lördag
Även här är de första banden på schemat vilkorade med att vi "hinner" till festivalen i tid. Vi har missat PAIN förut pga långa köer till området... Helt klart är att vi finns på plats vid Blood Stage klockan 16.30, CANDLEMASS är kanske den spelning av alla som betyder mest för mig denna gång.

Den tråkigaste krocken blir mellan GOJIRA och PRIMORDIAL men där blir det nog de sistnämnda ändå som får stryka på foten. även om jag sett GOJIRA en gång tidigare, som förband till IN FLAMES 2008 vill jag inte missa dem nu. vad jag hört av nya plattan så är den rätt fantastisk.

Tråkigt också med DARK TRANQUILLITY men jag vill absolut inte missa möjligheten att en gång se MAYHEM, och den möjligheten ges inte så ofta på svenska scener.
Japp, så här är det alltså tänkt, och så lär det antagligen inte bli, säger erfarenheten... Kommentarer på den planen? Vilka band skulle du säga är "omistliga". Hur ser ditt Metaltownschema ut?

1 kommentar:

  1. ...tycker nog att du har prickat ganska nära facit - dvs som jag skulle gjort! :)

    SvaraRadera