tisdag 5 juni 2012

Metaltownband - MAYHEM

Dead och Euronymous, foto Wikipedia
Ett av banden jag särskilt ser fram emot på Metaltown nästa vecka är legendariska MAYHEM. Inte för att jag tror att bandet idag har speciellt mycket med 90-talets MAYHEM - med bildens Per Yngve “Dead” Ohlin och Øystein “Euronymous” Aarseth - att göra, det tror jag inte. Därtill har det runnit för mycket vatten under för många broar...

Mycket mer om bandet och framför allt om den svenska sångaren "Dead" kan du läsa i den utmärkta boken "Blod Eld Död" som jag tidigare recenserat för WeRock.se

Dagens MAYHEM består av originalmedlemmen och basisten Jørn "Necrobutcher" Stubberud, trummisen Jan Axel "Hellhammer" Blomberg, sångaren Attila Csihar samt gitarristen "Morfeus". Senaste albumet släpptes för fem år sedan. Jag skrev lite om "Ordo Ad Chao" här på bloggen. Enligt en intervju med Attila Csihar i januari kan vi vänta oss ett nytt album under året. Någon som möjligen vet något mer om detta?

Nedan MAYHEM från Wacken Open Air 2004 (Varning: "Blod och slask"-video...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar