söndag 28 oktober 2012

Genreförvirring...

Just nu brottas jag med att i min kommande recension för WeRock.se på ett adekvat sätt beskriva musiken på HELLHAVENs självbetitlade debut. Det är planerat att den tillsammans med resensioner av likaledes debuterande NETTLECARRIER samt nya albumet från ENSLAVED ska lämna mina händer i tid för att publiceras i månadsskiftet. Egentligen är jag redan för sent ute men hoppas på dispens...

Det roliga är att alla dessa tre alster är norska och att alla på ena eller andra sättet har vissa rötter i black metal. Och ändå är de så totalt, verkligen totalt, olika. Nå, jag ska inte avslöja så mycket mer innan publiceringen, mer än beklaga mig över hur fullkomligt omöjligt de känns att genrebestämma Ole Alexander Myrholts senaste projekt, dvs HELLHAVEN. Lyssna gärna på enda låten som hittills finns på Spotify, I Keep Searching for Someting Divine, och det är då bara en sida av saken, ett av tio spår som sinsemellan inrymmer stora olikheter, även om skivan har en röd tråd genom låtarna ändå... Låter det förvirrande? Det är det, jag återkommer 1 november med mina "svar" :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar