fredag 5 oktober 2012

RAMMSTEIN hemma på min gård!

Ja, iaf närapå "hemma på min gård" ska nästa års Bråvallafestival hållas. Jag  är uppvuxen en kilometer ifrån det som då var Bråvalla flygflottilj i utkanten av Norrköping, allmänt bara kallat F13, och där står än mitt föräldrahem.

RAMMSTEIN 27/6 2013
Det är tyska storföretaget FKP Scorpio, vilka tidigare tagit över både Hultsfredsfestivalen och senast i år även Getaway Rock, som nu också ska lansera denna tydligen musikaliskt breda festival. Som startskott kastar de ut de tre första spridda bokningarna; RAMMSTEIN, GREEN DAY och, och...? *förvirrad*... svenska AVICII. Blir detta bra? Ingen aning, men den som följer utvecklingen lär få se. Men självklart är det av intresse för mig och förhoppningen blir att det bredvid RAMMSTEIN (som jag aldrig sett) tillkommer många intressanta akter inom hårdrock/metal.
GREEN DAY 28/6

"Gamla flygfältet Bråvalla i Norrköping" anger arrangörerna men att säga att det ligger i stan är att överdriva. Å andra sidan är inte stan större än att det går spårvagn fram till ett par km eller så från Bråvalla, beroende på förstås hur de använder flygfältets stora yta. Nån brist på plats lär det iaf knappast bli.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar