lördag 20 oktober 2012

Ny blogg i "Intressanta webbplatser"-listan

Bloggen Tyrant skriver om metal och hårdrock i olika former, med företräde för de mer extrema varianterna, efter vad jag har sett hittills iaf. Intressant läsning och väl formulerat - vad kan man mer begära av en trevlig blogg? Tyrant hittas numera i listan över  Intressanta webbplatser i vänstermarginalen här på bloggen. Rekommenderas varmt att ni tar en titt på den.


Jag har samtidigt plockat bort ett par bloggar som inte uppdaterats på ett halvår eller mer. Men oroas inte, både Andy Lee och Shadows of the North hålls även fortsatt under uppsikt via RSS, och självklart meddelar jag om de är tillbaka igen.

2 kommentarer:

  1. Så det var detta som orsakade uppsvinget i besökslistan den 20e-21e? Vad festligt, tack för det fina omdömet!

    Vad det gäller din kommentar så är mitt kommentarsfält helt efter - så jag svarar snabbt här: Jag har både Blod Eld Död och Lords of Chaos - båda kommer att läsas om inför tentan. Den jag skulle behöva är någon slags tidningsarkiv till typ Aftonbladet eller så, ifall herrn besitter det?

    SvaraRadera
  2. Tyvärr har jag inget konkret förslag då. Men kontakta ditt bibliotek så kan de helt säkert hjälpa få fram artiklar via KB om inte annat. Säkert har du hittat tidigare akademiska uppsatser såsom t ex "Semiotisk analys av death och black metal musikvideos" och "Snö och granskog : estetik i nordisk black metal" (båda intressanta)? Men de kanske ligger utanför ditt område.

    PS Det ska snarare vara "frun", inte "herrn", om vi ska vara petnoga ;-)
    PS 2. Ditt komentarsfält funkade helt ok för mig, vad är problemet du upplever?

    SvaraRadera