onsdag 6 juni 2007

Ny skiva med In Flames?!

Jag har upptäckt en ny skiva med favoritbandet In Flames!
- Äh vadå, säger du, det är ju mer än ett år sedan Come Clarity kom ut. Och även om de är inne i studion och spelar in demomaterial nu, har ju inget nytt släppts...

Jag vet, det är inte så jag menar.
- Äh, tänker du, Kim har väl missat någon av de gamla plattorna och nu upptäckt hur bra den är...
Å, nä. Jag tror jag har hyfsad koll på deras plattor, allt från Lunar Strain med nuvarande Dark Tranquillitysångaren Mikael Stanne över Clayman, livealbumet Tokyo Showdown och framåt. Nej det här är något annat.

Efter dryga året med Come Clarity har jag, efter att inte lyssnat på den på en stund, "läst om" plattan med nya öron. Och finner att mellan de där självklara topplåtarna finns, inte mellanspår, inte utfyllnad, inte ens komplement. Nej jag hittar faktiskt en helt ny skiva med spår som Scream, Pacing Death Trail och Vanishing Light. Tillsammans med Versus Terminus, Our Infinite Struggle och avslutningsspåret Your Bedtime Story... utgör de en manisk, magisk enhet i enheten. Hmm, eller ser jag metalspöken mitt på dagen? Upptäckten gör mig glad i alla fall. Någon med mig? Eller emot?

Men hjälp, dessa låtar utgör nära hälften av speltiden! Hur usselt lyssnar jag på mina favoriter egentligen? Jag får väl skylla på att jag tidigare helt förtrollades av Vacuum, Crawl Through Knives, Take this Life och Leeches.

Här kan du avnjuta Scream med bilder från replokalen


Hupps, höll på att glömma:
In Flames på biblioteket

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar