lördag 21 augusti 2010

DVD-tips och mer Maiden

I bloggens senaste undersökningen segrade föga oväntat IRON MAIDEN som bästa band på Sonisphere. Men lite förvånande var det att de ändå inte fick mer än hälften av era röster. SLAYER knep andraplatsen. Enkäter är kul och vi fortsätter på Maiden-temat: vilken av bandets 15 studioplattor är egentligen det bästa? Första plattorna med Paul Di'Anno på sång? Tidiga Bruce Dickinson-album? Blaze Bayley-perioden? Eller kanske nån av de senaste plattorna? Hjälp mig att utse bästa albumet. Du kan lägga din röst på mer än en favorit om du vill.

Mina egna åsikter om nya albumet "The Final Frontier" håller jag inne med lite till, vill ge plattan lite mer lyssningstid helt enkelt.

WeRock har som brukligt så här mitt i månaden en artikel med ett speciellt dvd-tips. Inte ovanligt heller att det är "Rebellängeln" Robert som bjuder på detta. Månadens tips är ett band som jag inte har mycket förhållande till, men Robert berättar så engagerat att jag ändå blir stört nyfiken på QUEENSRŸCHE – ”Mindcrime At The Moore”.

2 kommentarer:

  1. Det fanns 3 band som var jämnbördiga i mitt tycke på Sonisphere.

    Maiden, Slayer och Alice Cooper!

    Det är skönt med dessa äldre herrar
    för de är nyktra, drogfria och glada.
    De har gått den hårda skolan och slutat. Inte som ett visst annat band på samma scen..

    Tack för en Bra blogg!

    SvaraRadera
  2. Det var denna dvd du rekommenderade? Den skall beställas! Nu vet jag hur den ser ut. Skivdraken skall få tjäna lite stålars på mig. 8)

    SvaraRadera