måndag 2 augusti 2010

WeRock-nytt

Ny månad, nytt på WeRock. Denna gång recenseras bland annat nya albumen av BLACK LABEL SOCIETY, HATE AMMO samt indiska black metal-bandet DEMONIC RESSURECTION. Det sista inte oävet alls även om, som Mats påpekar i recensionen, rensången lämnar en del övrigt att önska.

Själv har jag, som tidigare nämnts, tagit mig an EYECULT och deras platta "Morituri Te Salutamus". Jag blev mycket förtjust i Västeråsbandets musikaliskt ganska traditionella black metal med överraskande bred och djup i lyriken. Nyfikenheten ledde mig även att mejlledes ställa en del frågor till bandet sångaren och låtskrivare. Läs intervjun med EYECULTs Patrik Carlsson.

För några smakprov på debutalbumets låtar kan du lyssna på klippet nedan. Själv är jag inte särskilt förtjust i detta att man mixar små snuttar av låtarna, det ger ofta ett ganska fel intryck, utan rekommenderar hellre att du går till bandets Myspace och tar del av de låtar som där bjuds på i sin helhet.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar