söndag 8 maj 2011

IRON MAIDEN-cover av ANACHRONAEON


Västeråsbandet ANACHRONAEONs senaste album recenserades i somras av kollegan Henrik på WeRock.se, och nu är bandet på gång med sitt fjärde album, "The Ethereal Throne" som släpps mot slutet av året. Omslagsbilden här bredvid är skapad av Smerdulak, som även gjort bandens tidigare omslag. Mycket snyggt. Men vad är det med fåglar och revben just nu?

Jag gillar bandets death metal med lite black-influenser, även om jag är ännu mer förtjust i den mer rena black metal som samma konstellation serverar under bandnamnet EYECULT, på WeRock läser du även min recension av debutplattan ”Morituri Te Salutamus”. Även EYECULT lär vara på gång med nytt album.


Nåväl, ANACHRONAEON har dessutom tagit sig före att göra en cover på IRON MAIDEN-klassikern Wasting Love. Och de fläskar på ordentligt, ingen falsk blygsamhet eller underdånig respekt för originalet här. Det gillar jag!

5 kommentarer:

  1. Hehehe... vill påpeka att vi faktiskt var före In Flames med det konceptet... sen att det tar ett år för oss att få ut en skiva är ju en annan femma. Tack för posten! :)

    SvaraRadera
  2. Och ska jag vara ärlig så tycker jag er omslagsbild är den snyggare av de två :)

    SvaraRadera
  3. Sorry, Patrik, din senare kommentar försvann av misstag i spamhanteringen... Ber om ursäkt för det!

    SvaraRadera
  4. På Campadre.se kan du den 1e juni köpa biljetter till den utsålda konserten med Iron Maiden som går av stapeln den 1e juli på Ullevi i Göteborg! Det enda du behöver göra för att komma åt detta one of a kind tillfälle är att registrera dig som medlem (det är gratis!) på Campadre.se och sedan är det bara att logga in och kika in alla våra kampanjer som ofta ligger på upp till 70% under butikspris. Sweet deal huh? I think so i alla fall! ;)
    //Tove

    SvaraRadera