torsdag 22 december 2011

Bäst 2011, utanför Topp 10:
DIR EN GREY —"Dum Spiro Spero"

Inför publiceringen av våra topp 10-listor på WeRock.se kör jag en liten bloggserie med album av hög rang som trots allt inte kvalade in på min topplista i slutänden. Publiceringen av dessa blir som det faller sig, och listan är alltså inte rangordnad.

Årets album av DIR EN GREY, "Dum Spiro Spero", har jag bara lyssnat på alltför lite och alltför sent! Kanske hade de tagit sig in på topp 10-listan annars, men nu är det som det är.

Detta är bandets elfte album, det förra "Uroboros" är en favoritplatta, och du kan lyssna på hela härligheten på Spotify.


Imorgon måste jag lämna min definitiva topp 10-lista till WeRock.se så efter det är det helt klart vilka som hamnar strax utanför och dessa kommer naturligtvis också presenteras här under kommande dryga veckan före nyår. Mer albumpresentationer att vänta framöver alltså.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar