lördag 5 januari 2013

ENGELs nya sångare: Mikael Sehlin

DEGRADEAD 2008
För ett tag sedan meddelades att sångaren i ENGEL, Magnus Klavborn, lämnade bandet. Rykten om vem som blir ny sångare har cirkulerat och igår på Gothemburg Sound Festivals första dag presenterades så Mikael Sehlin, (tidigare?) sångare i DEGRADEAD. Ett mycket gott val tycker jag, som gillat DEGRADEAD och dess sångare alltsedan första plattan ”Til Deth do us Apart” (recension på WeRock). Just ENGEL och DEGRADEAD var de allra första två band jag intervjuade för WeRock och kanske därför har jag alltid förknippat dem med varandra.

ENGEL såg jag senast på Skogsröjet i somras och DEGRADEAD såg jag som förband till ENTOMBED en fantastisk kväll för snart fem år sedan.

Nedan ENGEL och Mikael Sehlin med Scyth:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar