torsdag 10 januari 2013

Nytt från DARK TRANQUILLITY i maj

Niklas Sundin, foto Wikipedia
Wohoo, nytt från DARK TRANQUILLITY i vår! Det har kännts som att det "borde" närma sig men jag har inte sett vare sig datum eller titel tidigare.  
Nåväl, Century Media är det som gäller även fortsättningsvis, albumet ska komma att heta "Construct" och datum är satt till 27 maj. Trevliga nyheter, vårens utbud av album blir bara mer och mer intressant.  
Förra albumet "We Are the Void" (2010) är absolut ett bra album, men kanske lite o-varierat mellan spåren. Utöver den makalöst vackra Iridium (skriven av gitarristen Sundin) är låtarna lite för enhetliga. Albumet dessförinnan, "Fiction" (2007), är däremot bland ett av bandets bästa. Så, mer av "Fiction" och mer av Niklas Sundin - om bloggar'n själv få välja :-)  
Så här skrev jag om "Fiction" när den kom 2007 (som ganska ny bloggare då :-)  
Och så här positivt skrev jag om "We Are the Void" en månad efter släppet, när jag var inne i "tredje lyssningsfasen" :-)
 

1 kommentar:

  1. Spännande.
    Förra given blev, med tid och perspektiv, rätt svag. Det är absolut ingen av de första tre, fem skivorna med DT jag plockar fram om jag är sugen.
    Det är däremot just "Fiction", så det ska bli spännande att se var det tar vägen...!

    SvaraRadera