tisdag 29 oktober 2013

IN FLAMES spelar just nu in nytt album i Berlin

IN FLAMES spelar in sitt nya album i Hansa Tonstudio Berlin just i detta nu. – Vi tar avstamp i förra skivan och vår historia samtidigt som vi som vanligt försöker ge det en twist, säger Anders Fridén i en intervju med Expressen.

Sex veckor ska man vara i studion och bandet säger sig sikta mot en utgivning tidigt 2014! Detta blir något att följa noggrant de närmsta månaderna :-)
IN FLAMES 2013, foto Lennart Rehnman, Expressen

5 kommentarer:

  1. Trevliga nyheter! Även om jag gärna skulle se att de spelade en tyngre platta.

    SvaraRadera
  2. Ursäkta om jag kommer här och gnäller men är inte In Flames lååångt bortom sitt eget bäst-före-datum?

    SvaraRadera
  3. Ja, jag älskar ju In Flames "through sick and sin", men såklart respekterar jag dem som mer går igång på äldre, och kanske tyngre, material :-)
    Själv ser jag med spänning och intresse framemot vad komma skall.

    SvaraRadera
  4. Har dom mer konkret sagt åt vilket håll dom tänkt att gå? Mer än "ge det en twist"? Vad tror folk som kan tänkas veta?

    SvaraRadera
  5. Inte hört något konkret ännu för min del. Men jag lovar hålla kanalerna öppna och rapporterar så snart något hörs :-)

    SvaraRadera