lördag 18 augusti 2007

Lite mer Behemoth: sången

Musiken sliter och river, men sitter på något sätt ändå där den ska... Sången, däremot, skär och skaver i mina öron.

Sångaren, "demonen" Nergal, han vet nog precis vad han vill, det tvivlar jag inte en sekund om, men avståndet tycks oöverstigligt långt för mig att hitta fram till hans våglängd. Ändå fick lyssnandet en rejäl skjuts när jag sett denna mänsklig-görande intervju :)

(Jag undrar bara om någon strax före intervjun insåg att demonen gick omkring i änglavitt och slet fram första bästa mörka T-shirt, och drog över huvudet på honom. Med "Johnny Cash" på?? Va?! Det måste väl ändå vara någon annan Cash än den gamle countryräv jag associerar till?)

2 kommentarer:

  1. Nästa alla metalsnubbar älskar Johnny Cash. Någon snubbe i Marduk dyrkar ju Woven Hand och 16 Horsepower - kristna band.

    SvaraRadera
  2. Såå? Kul! Och javisst, bra musik har inga gränser. Finns ingen anledning att principiellt välja bort något. Därför hittar man "Bara Bra Musik" i denna blogg, men inga bestämda genrebegränsningar. (Eller så beror det på att Kim varken kan hålla reda på, eller gillar alla rockens genrer, subgenrer och subsubgenrer ;)).

    Välkommen hit förresten!
    mvh/Kim

    SvaraRadera