torsdag 16 augusti 2007

Islossning...?

Jag saknar någon sorts värme. I Behemoth. Det finns inte sällan en pregnant hetta, det klirrar emellanåt också av en isande kyla, men det saknas något att värma sig vid. Jag lyssnar gärna på dem (i lagom doser), jag kan även längta efter musiken och ser med allt starkare spänning och förväntan fram emot spelningen i oktober. Men jag hittar ingen värme...

Kanske islossningen ändå har börjat. Här kan ni ta del av mitt Behemoth-urval just nu:
Antichristian Phenomenon (från Thelema.6, 2000),
Decade of Therion (från Satanica, 1999), samt

Inner Sanctum (från Apostacy, 2007)

Tips till den känslige - lyssna bara och ge tusan i att titta på videorna ;)

Men nu behöver jag något mer än duttandet mellan Myspace och Youtube. Jag behöver "dränka mig" i Behemoth och frågan är om det är bäst att satsa på senaste albumet eller något/några av de tidigare. Helst både och förstås.

3 kommentarer:

  1. Det är väldans kul att läsa om din resa till/mot/med Behemoth :)

    SvaraRadera
  2. Snart så...ska försöka komma in i dem så snart som möjligt. Dock håller min resa på att gå bakåt i tiden och det härliga 80-talet

    SvaraRadera
  3. *Kul att du tycker det är kul ;) Själv är jag just nu lite orolig att resan kankse inte blir så rolig framöver..

    *Men vad kan du, Tomczek, hitta musikaliskt i 80-talet som du inte kan hitta här och nu?! Det är nog det minst lockande årtiondet av dem alla. (Och då har jag hunnit varit med om några stycken... :)


    SvaraRadera