söndag 18 mars 2018

Gaffa-recensioner

Nu har jag varit igång ett tag och skriver skivrecensioner för musiktidskriften Gaffa. Recensionerna publiceras både på webben och i den tryckta tidningen som kommer ut en gång i månaden. I januarinumret hade jag tre recensioner; WATAIN - "Svartmetall i (tre)takt med Satan", CORROSION OF CONFORMITY - "En lätt förgången stund med sydstatsrockarna" och ORPHANED LAND - "Prisgivna profeter och en galet gastande Tompa Lindberg". Den sistnämnda plattan har jag för övrigt redan bokat plats för på årsbästalistan :-).


I februaritidningen bidrog jag med recension av det amerikanska bandet Deathwhites debut "Spännande i 30 sekunder" var rubriken där...

I nästa nummer av Gaffa hoppas jag få med både recensionen av dubbel-liveskivan av IMPERIAL STATE ELECTRIC, som redan ligger ute på sajten, "Rockparty med sprakande spelglädje och fullt ös", och den kommande om amerikanska MEMORIAMs andra platta "The Silent Vigil", en text som väl ska upp på sajten inom ett par dagar.

Kul är det med skrivandet och just nu har jag fått förmånen att grotta ner mig i BEHEMOTHs kommande liveskiva/-DVD "Messe Noir"! Jamen, gissa hur nöjd jag är över det :-). Själva omdömet får jag återkomma med.

Slänger väl in en (lyrik)video från ORPHANED LANDs fantastiska konceptalbum också. Enjoy!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar