söndag 30 december 2012

Albumsläpp att se fram emot under 2013

Vi gör ett litet avbrott i listhysterin för årets bästa album/konserter/videor och "whatever", för en liten titt framåt på vad som komma kan under år 2013. Och då pratar vi kommande albumsläpp, med datum fastslagna eller inte.  
Första kvartalet 2013 ser ut att kunna bli helt strålande. I januari kommer de väntade albumen av svenska CULT OF LUNA och debuten från amerikanska HATRIOT.  
I februari står en trio intressanta svenska band i begrepp att släppa nytt, nämligen KONGH, debutanterna DEATHEMBER och veteranerna i SOILWORK, och sedan kommer ytterligare två släpp, och detta är riktiga höljdpunkter; album med norska VREID och grekiska ROTTING CHRIST. Och då är vi bara framme vid 1 mars!  
I april släpps debuten från Jesper Strömblads THE RESISTANCE och sedan har även veteranerna i ENTOMBED och TOOL annonserat albumsläpp under det kommande året. Dessutom två av de band jag ser allra mest fram emot, nämligen MELECHESH och norska KEEP OF KALESSIN.    
Är inte det här en helt otrolig lista kommande utgivningar? Och då har jag säkert missat både det ena och det andra... Så, vilka albumsläpp ser du mest fram emot under året? Och vilka har jag missat?

7 kommentarer:

  1. Det är verkligen en fin lista.
    För en gångs skull har jag väldigt lite koll på vad som komma skall, men jag vill ändå minnas att även SATYRICON kommer med nytt?

    SvaraRadera
  2. Mm, har nåt minne av något sådant jag med, i varje fall verkar det att röra på sig inom bandet. Å andra sidan är webbplatsen inte uppdaterad sedan 2011 och den officiella fb-sidan tillkom 12 november i år och har 52 medlemmar... Men vi hoppas ju såklart :-)

    SvaraRadera
  3. Har lagt upp ett 2013 inlägg på min blogg innehållande konserter,album,festivaler e.t.c. vi kan se fram emot 2013.
    Dessa album du skriver om har jag helt missat intressant.

    SvaraRadera
  4. Oj oj oj, nytt från Melechesh och Keep of Kalessin. Fan vad najs. Härligt med folk som har lite koll så att man hänger med. :)

    SvaraRadera
  5. En mycket intressant lista du fått i hop.

    SvaraRadera
  6. Och här tipsar Bara Metal om sidor som håller koll på hela utbudet: http://barametal.wordpress.com/2013/01/03/ghost-suffocation-amon-amarth-har-hittar-du-nya-slapp-for-2013/

    SvaraRadera
  7. Och nu kan vi lägga till DARK TRANQUILLITYs "Construct" 27 maj :-)

    SvaraRadera