torsdag 13 december 2012

Close-Ups topp tjugo 2012 - och mina

Mmm, nu ökar flödet av topplistor alltmer inför årsslutet, och de större magasinen presenterar sina. Close-Up Magazine damp ner i brevlådan igår och allra först skummar jag igenom "Störst, bäst och vackrast", Close-Up Magazines topp 20-lista över albumåret 2012:
Bröderna Duplantier,
med både på Close-Ups och min lista :-)
01. NEUROSIS - "Honor found in decay"
02. CONVERGE - "All we love we leave behind"
03. GRAVEYARD - "Lights out"
04. BARONESS - "Yellow & green"
05. WITCHCRAFT - "Legend"
06. GOJIRA - "L'enfant sauvage"
07. SWANS - "The seer"
08. NEKROMANTHEON - "Rise, Vulcan Spectre"
09. HIGH ON FIRE - "De vermis mysteriis"
10. ASPHYX - "Deathhammer"
11. KATATONIA - "Dead end kings"
12. MGLA - "With hearts toward none"
13. TESTAMENT - "Dark roots of earth"
14. BLACK BREATH - "Sentenced to life"
15. THÅSTRÖM - "Beväpna dig med vingar"
16. PROPAGHANDHI - "Failed states"
17. ALCEST - "Les voyages de l´âme"
18. KREATOR - "Phantom antichrist"
19. STONE SOUR - "House of gold and bones part 1"
20. ORANGE GOBLIN - "A eulogy for the damned"

Och konstaterar att knappt hälften av dessa album kommer att nämnas i min Topp 10-lista över årets album, eller bland dem strax utanför, vilka senare jag har en pågående genomgång av här på bloggen.

3 kommentarer:

  1. En spännande lista - och samma dag landade ju SRM med sin lista. Man kan säga att det inte ser direkt lika ut...!!

    SvaraRadera
  2. Är det så? Jag har inte SRM, men kanske du presenterar den listan på bloggen?

    SvaraRadera
  3. Är förvånad över att det inte var några överraskningar på listan. Den är i sin ordning.

    SvaraRadera