lördag 22 december 2012

Bäst 2012 strax utanför Topp 10:
KHOMA - "All Erodes"

Inför publiceringen av årets Topp 10-lista blir det en genomgång med album av hög rang som trots allt inte kvalade in på min topplista i slutänden. Publiceringsordningen av dessa blir som det slumpar sig, och listan är alltså inte rangordnad.


Jag hade i princip nästan bokat en plats på årsbästalistan åt KHOMA redan när jag hörde att nytt album skulle släppas nu i november. Men det blev inte så, kanske t o m en liten besvikelse faktiskt.

Nu är "All Erodes" inte en platta med helt "ny" musik, låtarna är skrivna mellan 2002 och 2012, och kanske därför känns albumet inte särskilt nyskapande. Jag blir faktiskt lite trött på konceptet bara en liten bit in i albumet.

Kanske får jag äta upp det här och ångra mig efter fler lyssningar av "All Erodes", men just nu platsar skivan inte på 2012 års 10-i-topp-lista. Alls faktiskt.

2 kommentarer:

  1. Du har rätt. KHOMA är bra, men detta är inte deras finaste stund. Tyvärr..

    SvaraRadera
  2. Det är inte deras bästa stund. Gammal skåpmat som inte funkar hela vägen. Jag anser heller inte att det kvalar in i kategorin "ny musik" så jag har ändå inte räknat med denna platta.

    SvaraRadera