lördag 1 december 2012

Månadsnytt på WeRock.se

DARK CONFESSION, "Insanity"
Första december, och som klockan publiceras då månadens första recensionsbunt på WeRock.se Själv bidrar jag denna månad med spansk death/thrash i form av DARK CONFESSION med skivbolagsdebuten "Insanity".
Bästa omdömena denna gång får PROPAGANDGIs "Failed State" recenserad av Fredrik och AORIAs "The Constant" som Stones skriver om. För egen del är jag lite upprörd ;-) över betyget Robert delar ut till TIAMATs "The Scarred People" men det återkommer jag till.

Roligt är att kunna hälsa en ny skribent välkommen när Jarno presenterar sig med recension av YEAR OF THE GOATs "Angels' Necropolis. Dessutom kan du läsa om nya skivorna av AEON, CRYPTOPSYNOMENTORY, VIVID REMORSE samt SOUNDGARDENs första stodioalbum på 16 år.

Brett kallar jag detta urval och nog kan de flesta som gillar rock och metal hitta något intressant bland dessa recensioner och album.

6 kommentarer:

  1. Jarno träffar rätt med sin recension av Year Of The Goat. Snart kommer min =)

    SvaraRadera
  2. ...och det glädjer mig att du reagerar på Tiamat. Ser fram mot dina tankar! :-)

    SvaraRadera
  3. Tomasz, kommer recensionen på Gaffa eller? Ja, du aviserar väl det på bloggen i vilket fall antar jag :-)

    Ja, Robert, jag är varken överens med dig eller Johan Edlund själv ;-)

    SvaraRadera
  4. "Nomentory", kul att det dök upp. Det är jag som är gitarristen i det bandet :) Bra blogg för övrigt!

    SvaraRadera
  5. Tack för kommentaren, Jerry, och lycka till med NOMENTORY även framöver!

    SvaraRadera