torsdag 13 december 2012

Bäst 2012 strax utanför Topp 10:
MESHUGGAH - "Koloss"

Inför publiceringen av årets Topp 10-lista blir det en genomgång med album av hög rang som trots allt inte kvalade in på min topplista i slutänden. Publiceringsordningen av dessa blir som det slumpar sig, och listan är alltså inte rangordnad.

Den satte sig aldrig riktigt 100-procentigt hos mig, MESHUGGAHs "Koloss" som kom i mars.

Tungt och tekniskt, självklart, men jag har inte hittat den där verkliga energin som fanns för mig i förra plattan "obZen", som jag bland annat kallat "ett meditativt reningsbad".

Jag skrev efter ett par lyssningar om "Koloss" att "plattan ger ett fantastiskt första intryck, vilket förväntas stärkas ytterligare" men det kom av sig lite på vägen.

Ett bra album, jämnt och starkt, men som sagt något saknas för att nå åtminstone min topp 10-lista.

Henriks recension av "Koloss" på WeRock.se

MESHUGGAHs "Koloss" på Spotify

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar