onsdag 30 december 2009

Sveriges bästa metal - plats fyra och tre

Som utlovat accelererar vi publiceringen av listan Bästa svenska metalalbum på Werock.se, och närmar oss förstaplatserna med stormsteg.

För min del var inte bandvalet för plats 4 någon större svårighet, men vilken platta som skulle få representera DARK TRANQUILLITY var inte självklar. Senaste alstret "Fiction" låg bra till men till slut blev det min favorit från 1997, "The Mind's I", som får representera bandet. Här favoritplattans favoritlåt. Och i februari väntas nytt :)



Att besätta de tre översta platserna på en lista som denna känns nästan lite läskigt. På plats 3 placerar jag en platta som betyder oerhört mycket för sin genre och dess tidiga utveckling och också för mig under mitt sökande att förstå black metal och den märkliga dragning denna genre har på mig. Quorthons BATHORY med "Under the Sign of the Black Mark".

1 kommentar:

  1. Nu med fungerande länk även till Dark Tranquillitys "Scythe, Rage And Roses"

    SvaraRadera